Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

racjonalnywieliczka

wpisy na blogu

Rozterki inwestora c.d.

Data dodania: 2017-03-01
wyślij wiadomość

Im więcej myślę, tym mniej wiem... Na pewno każdy z Was, kto budował swoją lepiankę, spotkał się z tym kłopotem. "Wiem, że nic nie wiem" - jak powiedział Sokrates.

Pobiegałem tu i tam, zrobiłem wyceny okien, wyszło mniej wiecej 20-25 tys. Ogólnie cena do przyjęcia. I tak jeszcze wszystkiego, co powienienem wiedzieć o oknach to nie wiem, więc pewnie coś się zmieni i w postrzeganiu okien i w cenie. Rozbawiło mnie jednak to, że każda z firm w wycenie z góry wlicza rabat - ba, nawet do 45% !!! Rozumiem, że w zimie ruch mniejszy, a na wiosnę i w lecie maszyny nie wyrabiają, ale szokiem byłoby to, gdyby za miesiąc ta sama stolarka miała kosztować +- 50 tys. !!! 

 Jakie macie swoje doświadczenie w tym temacie? To tylko taki PR czy faktycznie później ceny skoczą jak z trampoliny?

Ciekawą rzeczą była propozycja podpisania umowy już teraz - czyli w momencie, gdy nie ma jeszcze ani pół cegły na działce - a w razie niezgodności wymurowanych dziur w stosunku do projektu, bezpośrednie rozmowy firmy z bobem budowniczym mające na celu poprawienie ewentualnej różnicy. Uuuhaha, już sobie to wyobrażam, jak bob wszystko rzuca i przybiega na moją budowę, bo się okno na 2 cm zmieścić nie może... :)

Druga kwestia obecnie mnie mecząca, to otrzymany z banku formularz pt: "Kosztorys budowlano-remontowy". W formularzu tym należy zamieścić prognozowane koszta wykonania kolejnych etapów budowy. A co to ja, David Copperfield? Skąd mam wiedzieć ile koparkowemu zajmie wykopanie 455 m sześciennych ziemi pod piwnice? Ile wejdzie betonu i stali w konkretne elementy? Zanim mnie ktoś nazwie super malkontentem, śpieszę wyjaśnić, że jestem w stanie wyobrazić sobie ławę fundamentową t.j.: długość x szerokość x wysokość i to policzyć. Irytuje mnie sam formularz, w którym należy zamieścić prognozowane dane, które i tak za miesiąc będą psu na budę :) Ech, biurokracja...

10Komentarze
z255a  
Data dodania: 2017-03-01 06:19:11
Co do okien....PR :) w dużej mierze. Wprawdzie my z wyborem producenta okien nie mieliśmy dylematów, bo od samego początku stawialiśmy na Pagena, ale robiliśmy z ciekawości rozeznanie latem i zimą jeszcze w Oknoplaście i Vertexie. Oknoplast zimą miał cenę niższą o 7% + 5% przy wpłacie z góry całej kwoty. Vertex - cena niższa była o 9 % + dodatkowy niewielki rabat przy przedpłacie. Pagen analogicznie 9% i 5%. Te trzydzieści kilka procent mówiono nam zawsze, bez względu na porę roku :) Co do zamawiania okien przed murarką. Nie wiem, jak w innych firmach, ale w Pagenie jeżdżą mierzyć otwory już po postawieniu ścian. Ogólnie można się w tej kwestii dogadać. Co do kosztorysu...robiliśmy sami na podstawie ściągniętych z netu, a na koniec pani w banku poprawiła i tak po swojemu. Firmy budowlane, czy nawet składy na podstawie projektu wiedzą, ile czego potrzeba, więc im łatwiej oszacować koszty. Można znaleźć kogoś, kto za niewielką opłatą to zrobi. I zawsze lepiej pisać więcej, bo łatwiej zrezygnować z ostatniej transzy w przypadku oszczędności na poszczegónych etapach budowy w porównaniu do kosztorysu, niż później dobierać :) powidzenia w budowie
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-01 11:18:10
Pagen? A dlaczego ta firma? Pytam, ponieważ spotkałem się z kilkoma negatywnymi opiniami na ich temat. Ale ponieważ nie jestem z zasady uprzedzony, to wybrałem się do ich salonu. Muszę przyznać, że rozmowa i kompetencje Pani, z którą rozmawiałem mile mnie zaskoczyły. Inne firmy, które zrobiły mi wycenę, to JUSTA oraz YEST. Niestety o tych firmach nie za wiele wiadomo. Wykonanie obmiaru "na żywo" jest logiczne, ale to właśnie Pagen mi zaproponował zakup już teraz :) Z kosztorysem walczę :)
odpowiedz
Odpowiedź do z255a
z255a  
Data dodania: 2017-03-02 10:25:07
Dlaczego Pagena? Rodzice użytkują ich okna. Zadowoleni i z okien i z montażu. Nic nie wieje, nie przecieka, bardzo dobrze były wyregulowane. Myślę, że przy oknach bardzo dużo zależy od montażystów i ich umiejętności oraz dokładności. Nawet najlepsze szyby i okucia niewyregulowane będą powodowały, ze skrzydło będzie wadziło. Rodzice wybierając okna kierowali się głównie izolacyjnością akustyczną, bo mieszkają w hałaśliwej dzielnicy. Teraz jak patrzę na ofertę Oknoplastu widzę, że te parametry są bardzo podobne. Dla mnie ta izolacyjność nie ma znaczenia. Ja głównie skupiłem się na okuciach (akurat w Pagenie bardziej nam odpowiadały), zgrzewie nitkowym, zaczepach antywyważeniowych, grubości ścian zewnętrznych i wzmocnieniach stalowych. No i ilości uszczelek. Różnice są minimalne np. grubość wzmocnienia w Pagenie to 2mm a w Oknoplaście 1,75mm. Czy ma to znaczenie? Dla mnie nie ma. Ale to moja subiektywna opinia. Porównywałem kiedyś jeszcze współczynniki promieniowania słonecznego i przepuszczalności światła, ale chyba różnice też nie były jakieś diametralne, bo nie zakodowałem tego w ogóle :) na Pagena zdecydowaliśmy się jeszcze z jednego powodu, nie ma pośredników, a umowę podpisujemy bezpośrednio z producentem. Mam nadzieję, że będziemy zadowoleni tak jak rodzice.
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
Data dodania: 2017-03-02 15:01:58
Patrz Pan, a ja myślałem, że okno jakie jest każdy widzi :) A tu w jednym poście rzuciłeś tyle szczegółów... W sumie Pani w salonie Pagen zrobiła na mnie dobre wrażenie. Odpowiadała cierpliwie na wszystkie pytania i powtarzała po kilka razy jak czegoś nie ogarniałem :)
odpowiedz
Odpowiedź do z255a
Data dodania: 2017-03-01 11:31:20
Dokładnie tak to wygląda. Może i piszą 30-40-50% rabatu, a faktycznie to jest 5-10%, do 15% za zapłacenie całości z góry. Też mnie śmieszyły te wyceny, ale ja patrzyłam wyłącznie na cenę końcową z montażem. Ostatecznie firmy, które na dzień dobry dawały nam 30-50% rabatu były i tak znacznie droższe od tych, które pisały, że rabat jest w wysokości 5-10%.
odpowiedz
Odpowiedź do z255a
Data dodania: 2017-03-01 08:48:59
Też się zastanawiałem nad absurdem cen okien. Co to w ogóle za dziwny pomysł, żeby windować ceny do niebotycznych kwot, a później dawać kilkudziesięcioprocentowy upust?! Mogę się mylić, ale myślę, że wynika to z naszej, polskiej mentalności i przekonania, że jeżeli coś jest droższe to zapewne jest lepsze. Ciul, że realna wartość towaru, który zamierzamy kupić jest o połowę niższa. Druga sprawa, że znajomym potem powiemy: okna kosztowały 50 tyś. zł, ale dostaliśmy rabat i mamy je za 29 tyś., a oni na to: wow, deal roku... ;-) U nas wymiary otworów okiennych wzięliśmy z projektu i później bobom nawet udało się też zrobić wszystko jak w projekcie. Jak przyjechały okna nie było problemów, zapiankowali, pojechali.
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-01 11:19:34
No właśnie, właśnie. Tylko skąd wiedzieć, że te tańsze są lepsze, albo przynajmniej zbliżone jakościowo do tych droższych.
odpowiedz
Odpowiedź do vida_c24
Data dodania: 2017-03-01 11:51:54
Tego nigdy nie wiadomo. Mały producent nie może sobie pozwolić na dobrą, precyzyjną i tym samym drogą zgrzewarkę do profili. Z drugiej strony produkty dużych producentów mogą się różnić w zależności od partii - zależy czy ekipie na danej zmianie miała dobry dzień, czy wpadkę. Potem, czy kontrola jakości przepuści czy odrzuci taki produkt. Kwestia gwarancji, czy tańszy producent będzie jeszcze za 5-10 lat na rynku itp. dylematy.. PS. Jest tutaj blog ekspercki ekodom.mojabudowa.pl traktujący o oknach. Skręca ostro w kierunku Oknoplastu, ale przejrzeć można.
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
Data dodania: 2017-03-01 08:51:43
Rabat 45%? Aż ciężko uwierzyć... My zamawialiśmy vetrexy w promocji "zimowej" ponad rok temu i przy przedpłacie całości kwoty był rabat około 10% z tego co pamiętam. Kosztorys jakiś musisz mieć, chyba większość banków wymaga. (Finansowe planowanie etapów jest potrzebne nawet dla samego siebie, żeby mieć kontrolę nad płynącą forsą;) ) Pal licho, jeśli w banku nie narzucają, że musi być stworzony przez profesjonalnego kosztorysanta za kasę. Skonfrontuj to co stworzysz z pracownikiem banku, oni doskonale wiedzą jakie kwoty są realne w dokumentacji bankowej za poszczególne etapy.
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-01 18:59:37
W moim banku kosztorys jest dość istotny, bo na jego podstawie wypłacana jest poszczególna transza. Należy każdy etap przemyśleć, bo do wypłacenia kolejnej transzy należy mieć zrobione to wszystko, co określiło się w kosztorysie do poprzedniej transzy, aby dostać kolejną, a jak zabraknie kasy na wszystkie roboty z poprzedniej transzy, to trzeba bawić się w prośby do banki itp. Przechodziłam już dwa kredyty i każdy bank dość skrupulatnie analizował postępy prac zgodnie z kosztorysem, ale my dokładnie go sprządziliśmy, to nie mamy problemu. Lepiej zawyżyć ceny.
odpowiedz

Rozterki inwestora - prąd oraz okna

Data dodania: 2017-02-23
wyślij wiadomość

Cześć,

Podzielcie się doświadczeniem: 

- jakiej mocy prąd będzie wystarczający na budowie? W projekcie mam wpisane 11 kW (jesli nie pomyliłem jednostki, później dokładnie sprawdzę), ale wyczytałem również, że im więcej się zawawia w energetyce tym drożej się płaci, a czasem nie trzeba aż tyle.

- Okna. Macie jakieś doświadczenia/opinie o proucentach okien PAGEN, JUSTA, YEST?

Będę wdzięczny za uwagi i opinie.

14Komentarze
Data dodania: 2017-02-23 17:34:31
Tak, to prawda, w elektrowni płacisz przy podłączeniu za wybraną moc. Trzeba sobie przeliczyć ile potrzeba. Z tego co pamiętam, to właśnie obecnie mamy 11kW. To trzeba jakoś wyliczyć z obciążeń sprzętu, który się ma zamiar posiadać w domu.... nie umiem tego zrobić, Mąż mój to wyliczał.
odpowiedz
miboba  
Data dodania: 2017-02-23 19:21:00
Z tego co wiem zawsze możesz zwiekszyć zuzycie kw tak przynajmniej jest w PGE pisza aneks i tyle
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-23 20:09:12
Tak, my mamy w PGE i można w zasadzie bez problemu, o ile w rozdzielni czy tam na słupie jest taka "moc" dostępna.
odpowiedz
Odpowiedź do miboba
Data dodania: 2017-02-23 21:55:03
Rozumiem. Czyli będę musiał porozmawiać z bobami i dojść do tego ile będą potrzebować. Przy podpisywaniu zapytam o możliwość podniesienia. W dalszym ciągu potrzebuję informacji na temat producentów okien, zarówno wymienionych przeze mnie, jak i innych. Chodzi o PCV z pakietem 3-szybowym.
odpowiedz
letniowoc
Data dodania: 2017-02-23 22:08:51
Może okna Vetrex? Mają salon Markom na Zakopiańskiej.
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
Data dodania: 2017-02-23 22:16:28
Poczytam, zapytam. Dzięki.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2017-02-25 08:38:30
Ktoś ostatnio opisywał jakieś przeboje z Vetrexem, ale pewnie zdarza się to z każdą firmą (zależy od siedziby). My wybraliśmy oknoplast winergetic premium w promocji zimowej. Wyszły taniej niż vetrexy, a niby są lepsze. Tylko Wam to się chyba nie będzie opłacało z oknami czekać do listopada/grudnia (wtedy promocja zimowa)
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
chris007
Data dodania: 2017-02-24 12:28:29
Cześć. Ja miałem 7kW i zabezpieczenie 16A. Na etapie zbrojenia płyty fundamentowej gdzie było spawanie bednarki do zbrojenia 2 razy wywalił bezpiecznik, ale to była stara spawarka. A później już do zakończenia bez problemu. A płaci się za każdy kilowat mocy więc można trochę zaoszczędzić.
odpowiedz
chris007
Data dodania: 2017-02-24 12:34:21
Acha, jeszcze dodam że miesięcznie płaciłem 50zł abonamentu + ok.10-15zł za zużycie.
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-24 17:59:35
50 zł abonamentu? W takim razie to nie był budowlany? Właśnie tak myślę o 5-7 kW.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
chris007
Data dodania: 2017-02-26 20:35:48
To właśnie był budowlany, taryfa bodajże c11, w Tauronie, nie wiem jaki dostawca jest u Was.
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
Data dodania: 2017-03-01 00:46:34
O, to mnie mile zaskoczyłeś. No, zobaczymy jak wyjdzie w praniu :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
z255a  
Data dodania: 2017-03-01 07:56:43
Co do prądu..mamy z Taurona. Taryfa C11, 3 fazy, moc 14kW, zabezpieczenie 25A. Najpierw po wakacjach poszła opłata handlowa w górę jakieś 4zł i do grudnia płaciliśmy 83,57 abonamentu. Od stycznia opłata przejściowa poszła w górę i teraz płacimy 97zł + to co zużyjemy (na razie był to nie więcej niż 10zł/m-c).
odpowiedz
Data dodania: 2017-03-02 10:57:36
Hej! Wysłałem parę informacji wiadomością prywatną. Jak coś to napisz mi swój adres e-mail poprzez ikonę koperty na górze.
odpowiedz

Wiosna, wiosna, ach, to Ty!

Data dodania: 2017-02-15
wyślij wiadomość

Witajcie,

Luty za oknem i w kalendarzu, ale już powoli widać oznaki zbliżającej się wiosny. A to dzień dłuższy, a to gołębie osrają balkon jak się patrzy...

W temacie budowy został dokonany kolejny krok milowy. Jest projekt, pozwolenie i uprawomocnienie!!! Dostałem także dziennik budowy oraz - żeby nie było zbyt miło - nadzór archeologiczny :( Okazało się, że w połowie ubiegłego roku zmienił się PZP i sporą część wsi objęto nadzorem...

Teraz zasuwam z ogarnianiem kolejnych kroków:

- kierbuda już mam. Nie tani, ale z polecenia. Ma wszystko ogarnąć, żeby nie było jakichś niespodzianek.

- archeologa i geodetę kierbud polecił. Będę wydzwaniał.

- powoli wyłania się ekipa budująca. Szef jednej już się określił i stwierdził, że mam szczęście, bo jestem ostatni, kogo wziął na ten rok. A tak to już nie bierze budów, bo nie ma miejsca w kalendarzu. ZONK!!! Przy mnie odmówił osobie dzwoniącej. Podobno jest szał na rynku budowlanym. Wiedzieliście że w styczniu styropian poszedł o 20% do góry, a w lutym o kolejne 20%!!! Chyba sobie jaja robią... Zastanawiałem się nad zimowymi zakupami, ale nie miałbym gdzie składować materiału :( Czekam jeszcze na kosztorysy z trzech innych miejsc.

- budujemy z: piwnica - bloczek szalunkowy zalewany, ściany zewnętrzne oraz nośne - YTONG lub Termalica, ściany działowe - SILKA.

- PRĄD! Czy macie jakieś pomysły jak obejść prąd budowalny w Tauron? Chciałbym normalny (G11?). Gdzieś, kiedyś czytałem, że inni usługodawcy podpisują od razu na normalną taryfę.

I tak. Przygotować pozostałe rzeczy na działce. Zadłużyć się na 30 lat i do boju! :)


5Komentarze
Data dodania: 2017-02-16 08:33:44
Ci do prądu nie pomogę będziemy mieć budowlany , co do działki u nas jeszcze stanął kontener dla Bobików żeby mieli gdzie zjeść, przebrać się zostały położone płyty betonowe żeby był lepszy dojazd dla np betoniarki i ogrodzona siatką leśną. Musimy jeszcze zapewnić wychodek dla chłopaków. Sama bym porobiła zapasy tylko gdzie to trzymać magazynu brak a szkoda zawsze coś by zaoszczędził.
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-16 11:20:40
Co do prądu, powiedz że masz działkę letniskową i chciałbyś na niej prąd. Bedziesz miał normalną taryfę :) Poźniej sobie zwiększysz np do 17 KW.
odpowiedz
Odpowiedź do xyzbuduj
Data dodania: 2017-02-16 18:24:40
To niestety nie takie proste, ponieważ przyłącz jest zrobiony pod budowę domu jednorodzinnego. Ale na pewno od tego wyjdę. :)
odpowiedz
Odpowiedź do madtrack
Data dodania: 2017-02-23 19:52:32
W tym roku rzeczywiście jakiś szał budowlany. U nas w mazowieckim to samo- ekipy mają kalendarze wypełnione po brzegi, a telefony dalej im się urywają. W sumie to fajnie, bo piękne osiedla powstają :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-24 00:37:15
Żeby jeszcze za tym szałem szły inwestycje gminne, to by było pięknie. I wtedy można by mówić o pięknych osiedlach. A u nas osiedle super, tylko kanalizacji, asfaltu ani lamp nie ma... Z drugiej strony można powiedzieć, że wieś pełną gębą, hehehe
odpowiedz
Odpowiedź do karolaimichal

Koniec roku - do bani!!!

Data dodania: 2016-10-24
wyślij wiadomość

Niestety spełnił się najbardziej czarny scenariusz i budowa w tym roku nie ruszyła :(

Buuuuuu... Chlip, chlip...

Ciała dał projektant, a według niego branżyści. Ten nie mógł tego, tamten tamtego. Problemy, problemiki i z obiecanego końca lipca zrobił się listopad, a i tak nie mam jeszcze pozwolenia na budowę :(

Z dobrych rzeczy to tyle, że mam działkę posprzątaną i gotową na start. Do tego dostałem papiery z Tauronu i mogę wystąpić o podłączenie licznika i prądu. Garaż-blaszak stoi. Kosztorys spowodował odpływ krwi z twarzy do tyłka :)

No i nic. Jak dostanę pozwolenie, to pozałatwiam co trzeba i start na wiosnę.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma...

12Komentarze
rozek  
Data dodania: 2016-10-25 00:26:08
Znam to, i te nerwy... U mnie z kwietnia zrobił się wrzesień, ale chociaż zdążyłem rozpocząć i planuję SSO, Życzę powodzenia. Wiosną pójdzie Wam z kopyta ;)
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-25 00:36:18
Dzięki, dzięki. Trzymam kciuki za wiosnę :P
odpowiedz
Odpowiedź do rozek
Data dodania: 2016-10-25 06:56:52
U nas też plan był taki, żeby przynajmniej fundamenty zrobić w tym roku. Też się nie udało. Robimy jedynie w tym tygodniu ogrodzenie, kupujemy blaszak i czekamy na wiosnę. Musimy uzbroić się w cierpliwość. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-25 07:07:42
Głowa do góry. Pewnych rzeczy nie przeskoczymy, a szkoda się denerwować sprawami na które nie mamy wpływu. Plus jest taki, że będziecie mieć czas, żeby wszystko dokładnie jeszcze raz przemyśleć, żeby potem móc budować bez nerwów. My papiery załatwialiśmy rok! Pani architekt się przedłużyło o pół roku, więc nie tylko u was zdarzyła się obsuwa. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-25 07:29:45
Też przechodziliśmy taką adaptacje projektu... z sierpnia 2014 r. zrobił się marzec 2015 r ... pisałam o tym na blogu ... eh... o poprawkach poprawek nie wspomnę i konieczności zmiany pozwolenia ;/, no ale co się odwlecze to nie uciecze pamiętajcie.. no i przede wszystkim budowa naprawdę uczy i wymaga cierpliwości :) Powodzenia ! Pozdrawiam J.
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-25 08:23:22
Dzięki serdeczne za słowa otuchy. Mam nadzieję, że nie będzie poprawy poprawek 😁 Skoro jesteśmy przy tym temacie, to mam pytanie z ciekawości: kto z Was podpisywał umowę z projektantem? Pozdrawiam
odpowiedz
niechaj  
Data dodania: 2016-10-25 10:20:39
nie podpisywałam, bo projektant znajomy, nie chciał umowy, nie brał zaliczek, mamy projekt indywidualny, wersji było kilka, cena z góry ustalona, płatna po uzyskaniu prawomocnego PnB (7 miesięcy papierologii). U nas była taka sama sytuacja w zeszłym roku - mieliśmy zacząć jesienią, zaczęliśmy w kwietniu tego roku. Przez ten czas dużo udało się przemyśleć, załatwić, przeczytać, więc czas owocny na swój sposób :)
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
Data dodania: 2016-10-25 11:32:00
My mieliśmy podpisaną umowę i oczywiście kwotowo mniej zapłaciliśmy jednakże nie zrekompensowało to poprawy poprawek , ich kosztów i nerwów oraz cierpliwości jaką zmuszeni byliśmy się wykazać!
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka
Data dodania: 2016-10-25 09:38:05
nie ma tego złego... od wiosny zaczniecie i szybko pójdzie, u nas plan na ten SSO ale jeszcze dachu nie zaczęli więc nie wiem czy się uda w tym roku... A co do umowy z projektantem to podpisaliśmy- myślę, że to ważna sprawa:)
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-25 13:33:19
Niestety, tak to z budową jest:/ my zaczynaliśmy w 2014 w styczniu kupiony był projekt na wiosne zaczęliśmy współprace z architektem, a fundamenty robiliśmy chyba w październiku.. Myślałam że koniec 2015 początek 2016 będziemy już mieszkać, a tu nadal się wykańczamy:( więc plany, planami i życie i "fachowcy" weryfikują to po drodze do wymarzonego domu! Pozdrawiam!
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-26 14:25:15
Dziękuję Wam za odpowiedzi :) Ja jestem cierpliwy. Moja żona mówi, że aż za bardzo. Że czasem mógłbym szturchnąć tego czy tamtego. W sumie, to dobrze że w Polsce nie ma ogólnodostępnej broni palnej... :D
odpowiedz
Data dodania: 2016-10-27 07:23:03
Pop prostu my żony tak mamy :P U mnie jest podobnie...mąż mnie stopuje :P nic w pośpiechu bo będzie źle spokojnie i cierpliwie! A ja tak już bym chciała w naszym domku mieszkać :P Pozdrawiam , a w szczególności małżonkę :) i życzę dużo cierpliwości!!!
odpowiedz
Odpowiedź do racjonalnywieliczka

Media cz.2

Data dodania: 2016-07-06
wyślij wiadomość

Szybki wpis, co by się cosik działo...

Pojechałem na działeczkę pokosić i porobić porządki. I co znajduję? Piękną - funkiel nówkę - skrzyneczkę z prądem. Ale się goście sprężyli, normalnie szczęka mi opadła hehehe. Opowieści znajomych o przejściach i innych cudach-wiankach nastawiły mnie na długie oczekiwanie, a tu proszę! Wybieram się ponownie w czwartek, zrobię fotkę dla potomności :)

Przy okazji sąsiad z ulicy sprzedał mi garaż - blaszak. Trochę mały (2x3m), ale za równie małą kasę. Więc w razie "W" jest już gdzie się schować przed deszczem :)

racjonalnywieliczka
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 13616
Komentarzy: 99
Obserwują: 15
On-line: 9
Wpisów: 22 Galeria zdjęć: 60
Projekt PROJEKT INDYWIDUALNY
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - WW
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2018 styczeń
2017 wrzesień
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 maj
2017 marzec
2017 luty
2016 październik
2016 lipiec
2016 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu PROJEKT INDYWIDUALNY:
kacper112.mojabudowa.pl - wpisów: 42
dworekretro.mojabudowa.pl - wpisów: 42
czarny006.mojabudowa.pl - wpisów: 42
asiowo.mojabudowa.pl - wpisów: 42
anycul.mojabudowa.pl - wpisów: 42
15adii.mojabudowa.pl - wpisów: 42
magnus.mojabudowa.pl - wpisów: 41
magdagroszek.mojabudowa.pl - wpisów: 41
ksatoka.mojabudowa.pl - wpisów: 41
krysiaibronek.mojabudowa.pl - wpisów: 41
groszek16.mojabudowa.pl - wpisów: 41
chinka.mojabudowa.pl - wpisów: 41
atelier.mojabudowa.pl - wpisów: 41
mariola--n.mojabudowa.pl - wpisów: 40
malamibuduje.mojabudowa.pl - wpisów: 40
dolks.mojabudowa.pl - wpisów: 40
czaczka.mojabudowa.pl - wpisów: 40
alukon.mojabudowa.pl - wpisów: 40
wlasny.mojabudowa.pl - wpisów: 39
slawekg.mojabudowa.pl - wpisów: 39
rododendron2.mojabudowa.pl - wpisów: 39
promykwlkp.mojabudowa.pl - wpisów: 39
oskar890.mojabudowa.pl - wpisów: 39
m--b--s.mojabudowa.pl - wpisów: 39
gotyk.mojabudowa.pl - wpisów: 39
domindorika.mojabudowa.pl - wpisów: 39
dom-toronto.mojabudowa.pl - wpisów: 39
colo222.mojabudowa.pl - wpisów: 39
bziumelka.mojabudowa.pl - wpisów: 39
brzuchol.mojabudowa.pl - wpisów: 39
wiosna2016.mojabudowa.pl - wpisów: 38
viscera.mojabudowa.pl - wpisów: 38
tomek85.mojabudowa.pl - wpisów: 38
ppawelz33.mojabudowa.pl - wpisów: 38
malgosiamarek.mojabudowa.pl - wpisów: 38
hemlibuduje.mojabudowa.pl - wpisów: 38
fela-ik.mojabudowa.pl - wpisów: 38
dymian1.mojabudowa.pl - wpisów: 38
anusiatomir1.mojabudowa.pl - wpisów: 38
aga44.mojabudowa.pl - wpisów: 38
ural5.mojabudowa.pl - wpisów: 37
piskorek.mojabudowa.pl - wpisów: 37
naszemale.mojabudowa.pl - wpisów: 37
mateq2009.mojabudowa.pl - wpisów: 37
marcello34.mojabudowa.pl - wpisów: 37
magdziaszek.mojabudowa.pl - wpisów: 37
jacekina.mojabudowa.pl - wpisów: 37
gnomish1.mojabudowa.pl - wpisów: 37
fawel.mojabudowa.pl - wpisów: 37
empuse87.mojabudowa.pl - wpisów: 37
domolgi.mojabudowa.pl - wpisów: 37
adam-src.mojabudowa.pl - wpisów: 37
zurawki7.mojabudowa.pl - wpisów: 36
wroclaw.mojabudowa.pl - wpisów: 36
wicek101.mojabudowa.pl - wpisów: 36
nowoczesny1.mojabudowa.pl - wpisów: 36
milimilizak89.mojabudowa.pl - wpisów: 36
marcinsofia2.mojabudowa.pl - wpisów: 36
lenkaidawid.mojabudowa.pl - wpisów: 36
ladybird76.mojabudowa.pl - wpisów: 36
kuba01990.mojabudowa.pl - wpisów: 36
kowalski77.mojabudowa.pl - wpisów: 36
honorataii.mojabudowa.pl - wpisów: 36
dubi1985.mojabudowa.pl - wpisów: 36
charakterni3.mojabudowa.pl - wpisów: 36
antek-z258.mojabudowa.pl - wpisów: 36
anjan.mojabudowa.pl - wpisów: 36
agulcia88.mojabudowa.pl - wpisów: 36
adele.mojabudowa.pl - wpisów: 36
teraso.mojabudowa.pl - wpisów: 35
p_meg1.mojabudowa.pl - wpisów: 35
naszakendra.mojabudowa.pl - wpisów: 35
malowniczy.mojabudowa.pl - wpisów: 35
lipinscydomy.mojabudowa.pl - wpisów: 35
kolumna.mojabudowa.pl - wpisów: 35
elsa3.mojabudowa.pl - wpisów: 35
daruuunia.mojabudowa.pl - wpisów: 35
chorvat.mojabudowa.pl - wpisów: 35
bw-02.mojabudowa.pl - wpisów: 35
zakole.mojabudowa.pl - wpisów: 34
rafaele.mojabudowa.pl - wpisów: 34
plaskidach.mojabudowa.pl - wpisów: 34
pat_pi.mojabudowa.pl - wpisów: 34
niewiesze.mojabudowa.pl - wpisów: 34
mg_rowniak.mojabudowa.pl - wpisów: 34
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67144
Liczba wpisów: 222810
Liczba komentarzy: 903597
Liczba zdjęć: 681148
Liczba osób online: 481
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy